Impedancia mérése
Passzív hangváltók tervezéséhez, szimulációjához elengedhetetlen a hangszórók impedancia görbéjének ismerete, de a T/S paraméterek méréséhez is szükség van rá.
https://subvoice.hu/hangdobozepites/meres/impedancia/Passzív hangváltók tervezéséhez, szimulációjához elengedhetetlen a hangszórók impedancia görbéjének ismerete, de a T/S paraméterek méréséhez is szükség van rá.
https://subvoice.hu/hangdobozepites/meres/impedancia/Fülre egy ennyire bonyolult rendszert (3 út + mélyláda) beállítani elég körülményes. Mondhatnám akár azt is, hogy lehetetlen. Bár sikerült egészen jónak tűnő kombinációkat is találni, egy idő után meguntam a folyamatos állítgatást és tudományos módba váltottam. Utólag már azt mondom, máshogy nem is érdemes nekiállni.
https://subvoice.hu/hifi/auto/touran/aktiv_beallitas/Fél évnyi kísérletezés után én is és a régi fejegység is feladta a harcot, az a felállás hosszú távon nem lesz számomra elfogadható. Szintet kell lépni és ha már így alakult, ki szerettem volna próbálni pár dolgot ami egy ideje foglalkoztat.
https://subvoice.hu/hifi/auto/touran/aktiv/Az ösztönöket nem lehet csak úgy elnyomni. A VW rádióra kötött AUX adapter nekem azért mégis csak kevés. A szolgáltatásokkal ugyan nincs probléma, de a hanggal összeségében nem voltam elégedett. Vágytam egy olyan rendszerre, ami eredetileg volt a Lancerben: egy "klasszikus" autóhifire. Fejegység, 4 csatornás erősítő, komponens szett, mélyláda. Kevés pénzből.
https://subvoice.hu/hifi/auto/touran/classic/Köszönhetően egy jó vételnek lehetővé vált a 3 utas, félaktív, félbiamping rendszer. Ehhez "csak" egy kétcsatornás erősítőre, egy pár középsugárzóra, némi hangváltó építésre, kábelezésre és természetesen torx csavarhúzókra volt szükség.
https://subvoice.hu/hifi/auto/touran/3ut/A második autó keveset megy, de csak kellene abba is valami zene. Folytatásos teleregény a használt és low-end autóhifi világából.
https://subvoice.hu/hifi/auto/lancer/25000ft/A kezem ügyébe kerülő, de sehol máshol nem szereplő hangszórók és hangdobozok mérései.
https://subvoice.hu/hangdobozepites/meres/meresek/A szimuláció helyes működéséhez mérés szükséges. Jobb híján ez lehet a gyári mérés is, de sokkal jobb, ha saját méréseink vannak és ezek alapján tudunk modellezni. A szimuláció eredményének ellenőrzéséhez szintén nagy segítség, ha nem csak a fülünkre hagyatkozunk.
https://subvoice.hu/hangdobozepites/meres/mikrofon/Kisméretű (már amennyire), az ötajtós Lacetti csomagtartójába pontosan passzoló mélyláda építése duplatekercses, 2 × 4 Ω-os hangszóróval, ami akár a fejegység végfokáról is hajtható.
https://subvoice.hu/hifi/auto/lacetti/sub/Mindig is szerettem volna egy szélessávú dobozt, de nem került rá sor eddig. Ez az első, más terve alapján épített dobozom, kísérlet arra, hogy kell-e nekem egyáltalán a szélessáv.
https://subvoice.hu/hangdobozepites/lancetta/