Egy kis szelet

az életemből. Hifi, hangdobozépítés, számítástechnika, csináld magad. Fogyaszd bátran, nem hízlal.

Viszlát Touran...

Ez történik, 2015. december 9.

Egy darabig vége a dízel egyterű korszaknak. A Touran amúgy zseniális. Kívül nem túl nagy, belül óriási, 5 embernek tényleg kényelmes. Jók az ülései, nagyon kellemes vele utazni és iszonyatos mennyiségű csomagot elnyel. A kétezres dízel jól mozgatja az egyébként sárnehéz autót és közben 6-7 liter közti átlagfogyasztással el lehet vele járni még városban is (amíg nem áll be teljesen a forgalom).

Vezetési élmény az viszont nincs benne, a villanyszervó minden visszajelzést megeszik, a nagy önsúly pedig folyamatosan érezhető, hiába a hegyomlásnyi nyomaték, nem agilis. Nem is állna neki jól amúgy sem, ez egy kényelmes utazóautó. Nem is itt volt a hiba.

Erre tessék a folytatáshoz

Touran aktív rendszer beállítása

Hifi, autóhifi, 2014. február 20.

Autóhifi (15), Fejegység (11), Hangszóró (19), Hangváltó (6), Mérés (7), Gyakorlat (14), Touran (2007) (6)

Fülre egy ennyire bonyolult rendszert (3 út + mélyláda) beállítani elég körülményes. Mondhatnám akár azt is, hogy lehetetlen. Bár sikerült egészen jónak tűnő kombinációkat is találni, egy idő után meguntam a folyamatos állítgatást és tudományos módba váltottam. Utólag már azt mondom, máshogy nem is érdemes nekiállni.

Erre tessék a folytatáshoz

Clarion CZ703E

Hifi, autóhifi, 2013. október 5. 21:35

Délután beépítettem a Clarion CZ703E-t a Touranba. Bár sehol sincs leírva, de bejött a várakozásom: két- és háromutas módban a beépített végfokaival is meg lehet hajtani egy-egy pár magas- és középsugárzót (majd ha az is lesz), nem kötelező még plusz egy négycsatornás erősítő.

A változás szavakkal nem írható le. Ezzel a parametrikus EQ-val végre tényleg meg lehet szelidíteni a mélyládát. Az aktív hangváltó a legjobb dolog a világon, a csatornánkénti DTA pedig ismét frenetikus. Őrület, őrület, csak a hideg hajtott be az autóból.

Touran "klasszikus autóhifi"

Hifi, autóhifi, 2013. május 26., módosítva: 2013. október 4.

Autóhifi (15), Erősítő (4), Fejegység (11), Hangszóró (19), Gyakorlat (14), Touran (2007) (6)

Az ösztönöket nem lehet csak úgy elnyomni. A VW rádióra kötött AUX adapter nekem azért mégis csak kevés. A szolgáltatásokkal ugyan nincs probléma, de a hanggal összeségében nem voltam elégedett. Vágytam egy olyan rendszerre, ami eredetileg volt a Lancerben: egy "klasszikus" autóhifire. Fejegység, 4 csatornás erősítő, komponens szett, mélyláda. Kevés pénzből.

Erre tessék a folytatáshoz

Touran reboot

Hifi, autóhifi, 2013. február 10., módosítva: 2013. március 4.

A jó kis autóm és vele az autóhifim vagy valahol egy másik kontinensen rója az utakat, vagy darabokban van valahol. Ellopták. Erről többet nagyon ne beszéljük, komoly érvágás még úgy is, hogy volt Cascom nem beszélve a mentális oldaláról (ritka szar érzés). Szerettem volna más autót ha már így alakult (nem azért, mert bajom volt a Tourannal, csak kíváncsiságból), de nincs más, a jelenlegi helyzetben kizárólag a Touran felel meg nekünk. Hogy a jövőben ez ne ismétlődjön meg, az utódjában a hifi árát egy Pajzs riasztóra költöttem.

Ebben egy VW RNS-300 van beépített gyári ős Nokia kompatibilis kihangosítóval. Valamikor jó dolog volt ez (mp3 CD), de még 3D térképes GPS-en is eltévedek, mit várhatnék akkor az RNS-300 karakteres navijától (különben is csak Németország CD van hozzá, egy KK-EU lemez pedig 150 euro, ami egy elég rossz vicc). Mióta a telefonomra felraktam a Cyanogenmod 7.2-t és nem akarom napjában többször földhözvágni és ráugrani, úgy gondoltam előléptetem autós "multimédia központtá". :)

Erre tessék a folytatáshoz