Egy kis szelet

az életemből. Hifi, hangdobozépítés, számítástechnika, csináld magad. Fogyaszd bátran, nem hízlal.

Még mindig video

HW/SW, 2008. január 23.

Túl vagyok a családi kamerás felvételeken, ezekkel nem sokat szórakoztam, HQ módban 1 óra/DVDR sűrűséggel felírtam őket. Analóg, de 8-as kamera, szóval egész jó a képe. Viszont itt van még a legnagyobb falat, az esküvői VHS kazik felírása. Ezt nagykazettás Panasonic VHS kamerával vették fel (olyannal, amiket vidéki tévéstúdiókban szerintem a mai napig használnak), tehát a képminőség VHS-hez képest kitűnő, én legalábbis még csak közel ilyen jó minőségű VHS felvételt sem láttam sem előtte, sem azóta. Szóval a nyersanyag jó, a kazetta is rendben van (TDK EHG), de akkor is 8,5 éves. Éppen itt is volt már az ideje a digitalizálásnak. Azért a kisördög ott motoszkált bennem, lehetne-e esetleg egy kicsit javítani a képen. Most itt tartok:

LoadPlugin("DGDecode.dll")
LoadPlugin("cnr2.dll")
MPEG2Source("video.d2v")
SeparateFields()
Sharpen(0.7)
ColorYUV(gain_v=64, off_v=-32, gain_u=64, off_u=-32, cont_v=64, cont_u=32)
Cnr2()
TemporalSoften(4,4,8,15,2)
Weave()
LetterBox(16,16,16,16)
Limiter(16, 235, 16, 240)

Erre tessék a folytatáshoz

Penge verda

Ez történik, 2008. január 17.

Lassan magára talál a Mitsubishi. Ideje is volt, hogy ne csak másnak gyártsanak és fejlesszenek, hanem a saját emblémájuk alatt is vetítsenek valamit. Tulajdonképpen nem volt nehéz dolguk, csak meg kellett nézni a múzeumban a cápa Galantot és arra márkaarculatot építeni. Legalábbis az utóbbi idők koncepció autóiban (és az új Lancerben) rendre a cápa vonásait lehet felfedezni.

De a 2.2-es dízel sem gyenge ezzel a 201 LE / 420 Nm-rel. :) Ennyit arról, hogy a japók nem tudnak dízelt gyártani. Igazából csak tojtak rá, elsődleges piacuk az amerikai volt, ott a kutyának sem kell a dízel. Amelyik komolyan vette az európai piacot (Toyota, Honda), az tudott saját dízelt fejleszteni, nem is rosszakat.