Touran hifi helyzetjelentés

2012. július 23.

Szépen alakul a beépítés, ami végül háromutas lesz, mivel vettem Vaterán 10.500 Ft-ért egy Phase Linear PB Two-t. :) Azért háromutas, mert meggyőződésem, hogy kétutasként nem lenne elég jó, egyszerűen a mélyközepek az ajtóban annyira alacsonyan vannak, hogy teljesen lehúzzák a színpadot.

Egyelőre próbálom tartani a gyári kinézetet, ezért a műszerfalon a (nagyon nem ideális) gyári helyre építettem be egy 6,5 cm-es Peerless 830985-öst. Az ő feladata a 250 Hz és ~4 kHz közötti tartomány leképzése. Ez egy érzéketlen kis gyösz, de nagyon kevés a hely a műszerfalon, még egy normálisabb méretű 8 centishez is faragni kellene, annyira kicsi a beépítési mélység. Szerencsére meglehetősen jól bírja a kiképzést, simán lehet 250 Hz-en váltani (igaz, negyedrendű szűrővel) és amit hangerőben a kettő produkál, az nekem már bőségesen elegendő, a gyári "mély" úgyis hamarabb felkoppan.

A rendszer félig aktív, félig bi-amp. A mély teljesen aktív és a Phase hajtja 250 Hz alatt. A közép alul (250 Hz) aktív, felül (~4 kHz) passzív, a rádió erősített hátsó kimenete hajtja. A magas passzív és a rádió erősített első kimenete hajtja (ez is szűrve van 250 Hz alatt, hogy ne kelljen a rádiónak a mélytartományt is erősítenie). Ez a felállás így azért jó, mert az összes hangszórót egyenként lehet időkorrekciózni, ami a színpadképen rendkívül sokat segít, illetve a faderrel tudom szabályozni a magas és a közép hangerejét - kevesebb alkatrész kell a váltóba.

Jelenleg a passzív váltóval szórakozok, most éppen másodrendű, de így nem az igazi, a dómnál faragni kell rajta, hogy korrigáljam a beépítés és a hangszóró anomáliáit. Kis szerencsével harmadrendű váltóval már elég jó lesz és akkor lesz részletesebb leírás is.

Ha ez kész, akkor már csak az ajtók rezgéscsillapítását kell megcsinálni és utána az autó eladásáig nem szeretnék semmihez sem hozzányúlni. :) Elég sok munka van már benne, de ilyen ez a popszakma.